pátek 20. listopadu 2015

málokdo z buddhistů je pravý buddhista

málokdo z buddhistů je pravý buddhista

pravý klasický buddhista - jako Sujiva - si myslí, že já OPRAVDU VŮBEC A V ŽÁDNÉ PODOBĚ není

- tedy zde není žádné "pravé já" za falešným já, za iluzí já, za představou já, za egem

- ani to není zpředmětnělá, zvěcnělá prázdnota

- ani to není věčná mysl

- ani to není Tao

- ani to není věčná síla života

prostě: existuje jen neosobní proud stavů, který nemá žádnou trvalou podstatu, základ, podklad, přirozenost

- každý z těch stavů trvá jen okamžik, pomine a to je celé :-)

- DALAJLÁMA  a tibetský buddhismus a japonský buddhismus, zenbuddhismus či zazen NENÍ pravý buddhismus: uznávají v nějaké podobě věčné Já, věčnou přirozenost, idealistický monismus, zvěcnělou prázdnotu, věčnou Jednu Mysl - tedy nejsou vlastně buddhismem, ale hinduismem, proti kterému byl původně buddhismus reakcí, jeho antitezí, ÚPLNÝM OPAKEM/PROTIKLADEM!!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!