pondělí 28. září 2015

vjem JÁ

"JÁ BĚHÁM" - je to fenomén/jev? obraz, objekt, poznatek, soud?

z daného poznatku nějak odvodím aktivitu subjektu (tedy mě)

z VJEMU JÁ odvodím JÁ - jde o soud nebo přiřazení qualií jinému quale či agregátu qualií či jenom fiktivnímu abstraktnímu referenčnímu bodu (Dennett)?

jde o jakési:
a) ztotožnění
b) přiřazení
c) podřazení pod obecnější kategorii (Kantova subsumpce)

existuje SEBEVNÍMÁNÍ?

nejde o autoreferenční paradox?

VJEM JÁ - cítím, že jsem to já samotný, že obsahem či spíše referentem tohoto vjemu jsem já sám, že nejsem vjemem, vjemem jsem pouze viděný-vnímaný

cítím se, sebe-cítění, sebe-vnímání, sebe-prožívám se

JÁ JSEM JÁ, já jakožto objekt (vjem-fenomén-jev-prožitek-poznatek/informace já) je totožný s já jakožto subjektem









Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!