pátek 28. března 2014

Je to, že jsem a prožívám ta nejjasnější věc na světě?

Je to, že jsem a prožívám ta nejjasnější věc na světě?


-------------------

mnoho filozofů však nesouhlasí, např. pro externalisty je primární sociální vnější jazyk, vědomí je odvozený jazykový konstrukt...

jsem-li v karteziánské jazykové hře, zdá se mi, že prožívám a jsem...hra externalisty mi však sugeruje zase cosi jiného...

děje se ve mně jakási MLHA, která dostává STRUKTURU teprve podle jazykové hry (a jejích pojmů a pravidel), kterou zrovna hraji...

nevylučuji ani silně kontra-intuitivní možnost, že qualia, vědomí, subjekt, emoce jsou jen metafyzickými konstrukty, jen se nám jazyková hra, která je postuluje, dostala až moc hluboko do krve, že nejsme schopni myslet jinak!

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!