úterý 4. března 2014

podněty od Petra B. (torzo)

jak to, že tobě běžný život stačí? odpověď:  a proč naopak tobě ne?

deprese je jen jeden z mnoha pohledů na život - druhý je třeba radost ze života..proč by depresivní pohled měl být pravdivější?!

--

reflexe smrtelnosti smrt nepoznává lépe než nepřemýšlení o ní


--

deprese ti lže a ty jí věříš...utrpení deprese sugeruje hloubku

--

Bůh dává smysl životu - a co dává smysl Bohu? záhadná neurčitost nekonečnosti Boha  falešně maskuje to, že smysl je stále nenaplněn, ani Bůh ho nenaplňuje (možná je smysl života jen pseudoproblém)

--
filozof si myslí, že radikálně vše zpochybňuje, že stojí nad každodenností, přitom je v ní trvale spolu s ostatními ponořen..až po své smrti budu z života vytržen, do té doby - i během procesu sebevraždy a/nebo procesu umírání - jsem zcela ponořen do přirozeného světa svého života a nejedná se o meta-perspektivu a meta-jednání, ale o jednu z mnoha perspektiv a o jednu z mnoha životních forem

filozof a sebevrah nejsou nad životem

---

kult údajného mystéria smrti

---

vše lze zredukovat na cokoliv: život je banální, bůh je banální, klanění se bohu je banální...

--

pomáhají emoce v poznávání světa nebo je třeba nestrannost?

--

falešná distinkce "smysl od Boha nebo nesmyslnost evolučních mechanismů" převzatá z křesťanského paradigmatu, které je jen jedno z mnoha

--

opravdu hledám Boha, nebo spíše vztahy a prestiž?

--

je nejhlubším poznáním poznání banality, pomíjivosti života a světa a to, že jsme sami v nesmyslném světě a smrt je cosi hrozného a nepochopitelného? nebo je to jen romantizující paradigma heroicky trpícího rozervance?

existuje nejhlubší poznání?

jak se pozná? pocit tíže je spíše symptomem deprese než pravdy

--

není deprese volba? tělo si v ní lebedí, líbí se mu, že trpí, cítí se být výše než "šťastní idioti"

--

pohrdání depresivního "šťastnými lidmi", které vidí jako spokojená zvířátka pasoucí se na louce...nevidí vlastní omezenost a svázanost afektem deprese, myslí si, že vidí pravdivě, ale je zaujatý...třeba se mýlí on a ne oni...

--

práce na sobě, rozhodnutí se být nějakým, být vyšším, lepším, šťastnějším

--

pokud morálka je "jen" evoluční mechanismus, PROČ MI TO VLASTNĚ VADÍ?

--

potřeba definitivního smyslu, transcendentního zakotvení...proč vlastně?

--

je hloubka hluboká, nebo je to jen iluze a hlubší je povrch holistické sítě světa?

--

není v iluzi spíš ten, kdo má depresi? naopak "šťastný idiot" možná vidí svět pravdivěji...

--

metafyzická deprese jako falešný převlek chemické deprese nebo toho, že není uspokojena některá ze základních potřeb...

--
depresivní závidí šťastným, tak se nad ně alespoň vyvyšuje jakožto ten, kdo víc ctí pravdu


--

kdo je nekonvenční? je takový někdo?

--

je nízké jen jíst, mít děti a rodinu, chodit do práce? z jaké výše je rozhodnuto o nízkosti tohoto?

--

pomáhají tyto řeči nebo depresi jen zesilují?

pomáhají na depresi jakékoliv (i optimisté) řeči a ruminace, nebo je deprese jen o chemii mozku?

--

potřebuje člověk víc než rodinu? pokud ano, proč? kvůli memům nebo Bohu nebo něčemu třetímu?

nejsou ideologie utkané z memů stejně nesmyslné jako genetické evoluční mechanismy? ale kdo udal kritéria (ne)smyslnosti tohoto? které memy?

je Bůh jen nesmyslný mem produkující depresi, protože přislíbí lásku a nesmrtelnost, avšak potom zoufale pochybujeme, jestli existuje?!

--

kritériem smyslu je u depresivního pouze temný pocit tíže na prsou, sevření a žlučovitá zahořklá emoce marnosti, zuřivá a zoufale zuřivě bezmocná strast vydávající se za pravdivé poznání

--

po čem se ptám, když se ptám po smyslu?

a) po nesmrtelnosti
b) po štěstí a naplnění
c) po ochraně, bezpečí
d) aby mi Pán/Otec/Autorita/Velký Druhý řekl, co mám dělat: stanovil "objektivní" "morální hodnoty"

- Velkého Druhého dnes nahradila věda...anonymní masa vědců plní roli převládající dogmatické ideologie a Vševědoucího Božského Otce

- chci zde PŘÍLIŠ, mám PŘEHNANÉ NÁROKY: stačí SLEVIT z nároků a mohu být šťastný! ve skutečnosti jsem pomíjivé konečné smrtelné zvíře, stačí mi mnohem méně, když zrovna nefilozofuji z výšin filozofických memů!

Obvykle jsem ponořen v pomíjivých kontextech a parciálních situacích, meta-perspektiva mě z nich vykořeňuje, odcizuje mě jim a pak je shledávám jako prázdné, marné, vyprázdněné, bezútěšné, nesmyslné, nedůležité....

Tato meta-perspektiva si hraje na POSLEDNÍ POZNÁNÍ POSLEDNÍ NEJHLUBŠÍ PRAVDY...ale já nejsem abstraktní filozofický duch dlící nad Zemí, já jsem smrtelník a pozemšťan, obvykle spokojený s pomíjivostí parciálních situací, když zrovna memeticky neblbnu...


--

nepramení Bukowského nespokojenost z nestabilnosti jeho vztahů a taky je to zčásti jen póza?

--

být pro život nebo proti němu...přitakat mu nebo nenávidět život, sebe i svět

--

nenávist ke světu je často maskovaná sebenenávist...vztek na sebe, příliš tvrdé superego, kdy se člověk sám trestá

--

není depresivní zklamaný idealista? touží po čemsi vyšším a protože to nenalézá, odsuzuje svět?





Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!