úterý 28. května 2013

Žižek - Mluvil tu někdo o totalitarismu?

199 redukce ontologie (ontologických kategorií) na gramatiku předpokládá ontologicko-kategoriální určení vztahu mezi gramatickými a ontologickými pojmy (!)

199-200 fundace naší zkušenosti je nemožná, a současně nutná (!)
différance nám brání svět poznat a současně je ve světě spolu s prastopou všude, ve všech živých i neživých entitách
- namítám, že je to nesmysl: pokud mi différance v poznání brání, nemůžu ji všude nacházet...

202-3 já je prázdno, kolem něhož se strukturují entity, události - nemáme pozitivní ideu/reprezentaci já, z toho ale neplyne, že já neexistuje, je sto střed bouře, prázdno v centru ustavičného víru duševních údálostí

203 já je nekonečným toužením po získání pevného podloží, nekonečným procesem sjednocování


16 vina/dluh v křesťanství uvalována/přisuzována samotným aktem odpuštění (!)

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!