úterý 1. dubna 2014

Když ti svět přijde prázdný, co to znamená?

Svět jako prázdný, bezduchý, banální...

Bylo to tak vždy?

Ne: svět ti přesněji řečeno přijde nikoliv prázdný, ale VYPRÁZDNĚNÝ: jakoby se jeho hodnota, významy a smysly kamsi poztrácely...

A dříve tam byli?

Nebyli, ale já si to myslel - a jen díky této iluzi mě svět PŘEDTÍM bavil!

Ale nyní jsem DOZRÁL a ZMOUDŘEL: teď už VÍM, že svět je jen malicherné banální opakování téhož, trapné honění se za ničím, pomíjivost a marnost nad marnost!

Opravdu? Tvůj nynější pohled je DEFINITIVNÍ? Jediný možný? Nutně pravdivý?

A jak to víš?

Není možné, že se víc MÝLÍŠ teď než předtím?

Nejde jen o únavu a omrzelost životem?

Možná tě přestaly bavit věci, co tě bavily v dětství a mládí.

Třeba je na čase, abys byl otcem či matkou...nebo budoval kariéru...nebo začal OPRAVU cestovat...nebo SKUTEČNĚ něco tvořit...

Nikde není psáno, že tě celý život bude a musí bavit totéž...ale život je veliký, široký a komplexní, ty ho REDUKUJEŠ na banalitu, ve skutečnosti je však TISÍCE MOŽNOSTÍ - TISÍCE PLOŠIN, které si doposud nepoznal a mohly by tě naplnit...jen musíš podstoupit trochu NÁMAHY a realizovat je!

Ale mě se nechce! To je namáhavé!

Jenže už sama námaha, stres, přemýšlení tě zčásti zbaví pocitů prázdnoty!

Ale mě se nechce!

Tak si potom nestěžuj...!

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!