úterý 8. dubna 2014

mentální reprezentace

máme vnitřní obrazy?

co to je?

jak vypadá vnitřní obraz? jako sen? fotografie?

fenomenologie je proti myšlence vnitřních obrazů: proč vlastně?

co je TOTO, na co se dívám - či spíše v čem jsem ponořen, čím jsem obklopen

reprezentace není PŘEDE mnou, nemám ji V mysli: spíše jsem ve vnitřním vztahu k ní, nelze odlišit reprezentaci od mého já...

není já nakonec fakt jen shlukem reprezentací (Hume, Mach)?

reprezentace nejsou VNITŘNÍ: jsou vším, co máme, teprve DEFINUJÍ rozdělení na vnitřek a vnějšek

z čeho jsou reprezentace utkány? z jaké látky? jaké mají hranice a přechody?

co je ZA reprezentacemi? jaképak X (věc o sobě)?

představovat si reprezentaci jako SEN (Matrix) je pomýlené: globální reprezentace "vědomí" ve skutečnosti obsahuje snícího i s jeho hlavou, které se "zdají sny"

ale proč slovo reprezentace/model/obraz?

nevíme, co se reprezentuje - a zda vůbec něco

nějak mi to dnes nemyslí: mám chabé reprezentace...

představujeme si reprezentace jako snímky reality, jako vágní snímky reality

ale skutečné obrazy jsou mnohem živější, dynamičtější

tedy jsou jako film?

VŮBEC NE: je to pravdivější analogie než fotografie, o to víc může zavádět

my NEMÁME reprezentace jako ve filmu...není zde plátno ani nikdo, kdo by se na něj díval...jde spíš o bleskové střihy, směs vědomého a nevědomého, přerývaný proud, mnoho proudů současně, skoky - chybí jádro, chybí střed ohniska obrazu, chybí jeden divák, který by se díval...

cožpak se přece jen nedívám JÁ (jakožto jednota)?

co to je, co se dívá? série mikrojednot/mikroidentit (Varela) nebo pluralita současně existujících a zčásti komunikujících polo-jednot? čtvrt-duší?








Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!