středa 31. srpna 2016

dýchej!

NEGATIVNÍ EMOCE A DÝCHÁNÍ
nejdříve připomenutí toho, co jsem psal před chvílí:
"břišní bránice se při nádechu napíná, což je strast, při výdechu se uvolňuje, což je slast
naopak horní cesty dýchací (průdušky apod.) se při nádechu uvolňují (cítíme slastné uvolnění), zatímco při výdechu jde spíše o napětí, strast, tedy se stahují"
a z toho lze vyvozovat toto:
když mám negativní emocí sevřený střed hrudi, obtížně se mi nadechuje: nádech vyžaduje uvolnění horních cest dýchacích (snad průdušek), což je nyní, když je mám negativní emocí sevřené, problém...a když negativní emoce = tíha ze středu hrudi odejde, říká se správně: konečně můžeme volně dýchat, přesněji: konečně se můžeme volně nadechnout
také orgasmus může způsobit rychlé slastné uvolnění ve středu hrudi, díky čemuž se nám velmi lehce, svobodně nadechuje (obvykle jen pár vteřin, a to je součástí velkého uvolnění po orgasmu, možná hlavní složkou tohoto uvolnění)
naproti tomu když mi strach svírá bránici, takže mám napjatou břišní bránici, nemůžu pořádně vydechnout, protože to vyžaduje uvolnění břišní bránice...až když strach přejde, můžeme si oddechnout, můžeme klidně/v klidu vydechnout...ale když mám napjatou bránici, také se mi špatně nadechuje, protože břišní bránice se při nádechu normálně napíná postupně, kontinuálně, zatímco strachem je už napjatá vcelku, takže neusnadňuje proces postupného přirozeného nadechování

---

DÝCHEJ POMALU A ZHLUBOKA!

rady na regulaci dechu pomáhající uvolňovat a "prodýchávat" střed hrudi nebo břicho/břišní brániční sval mohou být velmi důležité a cenné jako lék na negativní emoce

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!