pátek 25. prosince 2015

25.12.

UG:
myšlení nemá reálný obsah, nemluví o ničem reálném...říká, ze myšlenky jsou jen o jiných myšlenkách a že jediné, co zde existuje mimo myšlení jsou akce o myšlenkách
Iluze myslitele vzniká vic prý tam, kde je větší kontinuita myšlení, u neho uz ne, tak se prý u nej mysleni nestaci zakorenit a prinest s sebou ci v sobe myslitele
Ale myslitel je umela sestavená konstrukce vzdy
myšlení je nástrojem na dosahování cílů a končí tehdy, když cíle přestaneme chtít: Are there thoughts? Even that I question. There are no thoughts, but what is there is only the activity about thoughts. What we call thinking is only a dialectical thinking about thinking itself. We use thoughts, the nonexistent thoughts, to achieve a goal, to accomplish, to attain a goal; whether it is material or spiritual, it really doesn't matter. So we need this to achieve our goals. So if you don't want a thing, there is no thinking at all.

UG mluví zajímavě o "světě mysli", což je totalita, celek myšlenek, pocitů, zkušeností předaným nám z předešlých generací
jeho hlavním rysem je snaha zachovat kontinuitu...člověka napadne, jak moc tím předběhl Dawkinse, Dennetta a Blackmoreovou s jejích memetikou, kdy memy (kulturní informace) chtějí hlavně přežít...
je to sebe-udržující, sebe-zvěčňující, sebe-přetrvávající mechanismus
vědění nám dává přeformovanou zkušenost, která zase udržuje, zpevňuje toto vědění
The world mind is the totality of man's thoughts, feelings, and experiences passed down to us.
The world mind. It is that that has created you and me, for the sole, main purpose of maintaining its status quo, its continuity. That world mind, if I may use that word, is a self-perpetuating one, and its only interest is to maintain its continuity. It can maintain its continuity only through the creation of what we call the individual minds -- your mind and my mind. So without the help of that knowledge, you have no way of experiencing yourself as an entity. You see, this so-called entity -- the I, the self, the soul, the psyche, or whatever word you want to use -- is created by that, and through the help of that you will be able to experience these things, and so we are caught up in this vicious circle, that the knowledge gives you the experience, and the experience strengthens and fortifies that knowledge.

naše tělo je dle UG mechanický robot...nevěřil na individuální duši, ale na neosobní vědomí života samo ano..

nemyslí si, že by robota ovládala nějaká duše či kdokoliv v robotovi...robot je ovládán vnějšími vlivy, na které reaguje a tvoří s nimi dohromady jeden celek, kontinuitu času, prostoru, hmoty, energie...

co je to ego? jen myšlenky točící se kolem ega...a chtění ve formě myšlenek/vět točící se kolem ega a různých cílů/účelů

UG říká:
Myšlení se zajímá jen o své vlastní přežití, nepřestává, chce pokračovat dál, vzbuzuje další chtění, přání, touhy, strachy, jen aby pokračovalo...Je to celková struktura nashromážděná mnoha generacemi, je sdílená, celospolečenská...

Jedním z cílů, které myšlení vzbuzuje u tzv. "duchovních lidí" a kterým se udržuje, je cíl být osvícený, stát se jiným, než jsem, být v jiném, osvíceném stavu...Tento cíl nás však od osvícení odvádí, vytváří problém tam, kde není, vytváří iluzi spásy, přitom sama tato iluze spásy vytváří problém, že by bylo třeba se osvobodit, spasit...



"Thought is interested only in its own survival."

reakce UG-ho na to, že se o něčem s novinářem baví/hovoří: dokonce i údajná skutečnost, že se o něčem bavíme, je dána "věděním", které nám bylo dáno....takže se ve skutečnosti ani nebavíme!!!!

čeho se v souvislosti s mystikou bojím: co nás na výpovědích mystiků přesvědčuje, je právě jejich velká přesvědčenost, přitom se možná mýlí, a přesvědčeni jsou proto, že silně zřou nějakou svou mystickou iluzi...navíc věří moc pravé hemisféře, nejazykovému poznání a zcela degradují jazykové poznání, vidí pak svět jako kontinuum a mnohé jim může zcela ucházet...

Nisargadatta na rozdíl od U.G. Krišnamurtího vyzývá k úsilí, snaze, motivaci...takže je cesta k osvícení i skrze snahu, on sám k tomu tak i došel!!!

myslím, že filozofa přitahují indičtí mystikové jako Ramana Maharši nebo Nisargadatta Maharádž...používají totiž také filozofické spekulace, velmi obecné pojmy a úsudky, a nehaní je tolik...na druhou stranu filozofa láká také čínský a japonský buddhismus, protože spekulaci zcela odmítá...

Nisargadatta mě inspiroval k jinému typu meditace: nesnažit se ani být bdělý, ale jen zcela vypnout, nevěnovat pozornost vůbec ničemu, být ochablý, protože pozornost se pak děje sama čistěji, bez úsilí a snahy...

je za myslí nějaké JÁ? co je ve vědomí stabilní, neměnné?
1) možná jen relativně nejstabilnější element zkušenosti, tedy kvalitu prostorovosti
2) nebo meditativní stav tím, že vede k zpomalení, stabilitě až statičnosti, klidu, integraci, sjednocení, jednotě vzbuzuje iluzi jednoho trvalého svědka, pozorovatele JÁ 
3) Nisargadatta hovoří o tom, že za tím vším jde spatřit trvalé JÁ, a že to chce úsilí, snahu...to je má velká naděje!!!

myslím, že osvícení se děje buď nahodile nebo úsilím: UG ho měl nahodile, proto nám nemůže poradit, ale Nisargadatta ho měl díky úsilí, motivaci, tím, že to bral zcela vážně...proto i radí motivaci atd., v tomto nám může dosti pomoci...a jeho stav jistě nebyl slabší a myslím ani moc jiný než stav UG-ho...i když individualita a kultura se v něm jistě projevuje, nebo spíše v jeho vyjádření...

vhodnou meditační hudbou může být TECHNO: je opakující se, zvyšuje bdělost, beze slov, které by aktivovaly mysl, čistá hudba, jako mantry...

je PODSTATOU SVĚTA přetrvávající sebe-identické absolutno JÁ nebo je to proud neosobních stavů a procesů??? To je, oč tu běží!!!!

je tu KLID...co chtít víc?

miluji jen toho, koho vnímám jako sebe...ve stále více lidech objevuji SEBE...sebe v pubertě, sebe za deset let, ale zejména SEBE, právě sebe...sebe vidím také v Arabech, muslimech, Romech, bezdomovcích, uprchlících, v dalajlámovi i v těch nejhorších lidech co známe...sebe vidím v těch, kdo zarytě uprchlíky chtějí i v těch, kdo je nechtějí...sebe vidím i ve zvířatech...ve vegetariánech, i v těch, co milují maso...

UG

nejsi jedna věc vedle jiných, vše je jeden pohyb a ten nelze popsat

nemůžu se tě dotknout, necítíš nic, jsi vystrašený za zoufale vztyčeným brněním z myšlenek

jsi jen svými přesvědčeními, až skončí ony, skončíš i ty

má řeč je jen odpovědí, odezvou, reakcí na tvou bolest, kterou vyjadřuješ skrze myšlenky, otázky, logické argumenty,...

tělo je nesmrtelné, po klinické smrti v proudu života získává nové tvary, formy

tělo není znepokojeno tím, co bude po smrti, zajímá se o přežití a množení NYNÍ

myšlení se jeví jako ochránce kontinuity těla, ale je to výmysl


Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!