středa 30. prosince 2015

30.12.

 antinatalista Benatar dokonce ve své knize i vychází z buddhismu či na něj spíš odkazuje...Buddhismus, ale také hinduismus jsou antinatalistické v tom smyslu, že považují běžný život za povětšinou plný utrpení...A buddhismus i hinduismus nabízejí cestu z utrpení, jsou vlastně reakcí na pociťovaný a konstatovaný antinatalismus...Teď myslím antinatalismem opravdu jen toto: každý běžný člověk po většinu života hlavně trpí...nejrychlejší cestou z utrpení je samozřejmě sebevražda, ale osvícení nabízí nejen konec strasti, ale také trvalou blaženost...částečné osvícení (což je asi zajímavější varianta než trvalé osvícení, protože je snáze dosažitelná) opravdu může antinatalismus podkopat...

možná by šlo i přesně určit, odkdy mindfulness u lidí zvrátí nízkou kvalitu života ve vysokou...mindfulness jako efektivní cesta k částečnému osvícení...

všechno špatné není...ale VĚTŠINA je špatná...většina čeho? toho, na čem podle mého záleží jedině: stavů mysli...ale částečné osvícení to může zvrátit, čehož si byl vědom i Schopenhauer, dokonce nabízel různé cesty, jak k němu dojít: umění, hlavně hudbu a operu, filozofii, soucit, světec, askeze, definitivní popření vůle, vyvanutí touhy...

jen myslím, že je třeba mindfulness brát se zápalem, protože jinak upadneme během ní do roztěkaného myšlení...halvním problémem při meditaci je naše přirozená roztěkanost a nízká motivace...a správný zápal nám dává čtení a videa různých osvícených guruů...stačí skutečný zápal na 10 vteřin během mindfulness, stačí přerušit tok myšlení na možná 5 vteřin a dějí se divy: jde o hlubokou změnu, ale taky křehkou, náchylnou k přerušení...

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!