pátek 11. října 2013

Foucault, Kant

skepse k poznání stojí na tomto poznání

na omezenost svého poznání jsem přišel díky svému omezenému poznání

má omezenost vůbec můj druh omezeného poznání umožňuje

zákony, které mé poznání omezují, mi současně vůbec omezují je poznávat

konečnost poznání zjiš´tuji svým konečným poznáním

zákony mě omezující mi dávají omezeně/neomezeně (druhé je spor, ale častý) poznat, že mě omezují...poznání těchto zákonů je ale dáno mou omezeností, tedy je nedokonalé, tedy mě možná zákony neomezují, ale pokud skutečně neomezují, pak poznávám pravdu, že mě omezují...bludný kruh

poznávám-li pravdu, vím, že ji nepoznávám (jsem omezen zákony)
nepoznávám-li pravdu, nejsem omezen zákony, protože zákony jsou jen mou nepravdivou fikcí
takže pak pravdu poznávám, takže jsem zákony omezen (bludný kruh)


spíše je to tak, že NUTNĚ MUSÍME části svého poznání věřit...abychom jím odhalili svou omezenost


Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!