pondělí 30. listopadu 2015

proč osvícení? problém bolesti, problém utrpení

proč bych měl chtít osvícení, kdybych netrpěl?

proč bych jinak studoval buddhismus a jakékoliv údajné duchovní a údajné mystické a údajné moudré a údajné geniálně filozofické spisy a učitele a mudrce a světce a mystiky?

jde tu o UTRPENÍ, to především

míněno je utrpení těla, žádné jiné utrpení neznám, žádné jiné utrpení jsem nikdy neměl

namítneš, že nejde o utrpení, ale že jde o SVOBODU - ale k čemu je mi svoboda? mě nezajímá svoboda, mě zajímá jenom to, že trpím, a že trpět nechci - a to je celé!

svoboda tebe zajímá jenom proto, že nesvobodou trpíš, a jen proto nesvobodu nechceš, odmítáš, nenávidíš - takže tu, podle mě, jde zase jen o utrpení, které pak produkuje tvoje nechtění, odpor, nenávist vůči nesvobodě a chtění svobody, a to je celé...a nebo jsi poblouzněn ideologií svobody a ani nevíš proč, a to je pak jenom hloupé

namítneš, že nejde o utrpení, ale že jde o pravdu, o poznání podstaty všehomíra - a k čemu ti je pravda, když trpíš? a k čemu ti je pravda, když už definitivně netrpíš?????

namítneš, že jednoduchým řešením problému utrpení či bolesti či strasti či nelibosti je sebevražda - ano, ale jsi biologicky a kulturně nastaven k tomu se zabít? já ne, navíc osvícení slibuje nejen konec utrpení, ale taky štěstí, blaženost, spokojenost, pohod, klid, mír, pokoj...takže si počkám...

sebevražda by navíc zrušila to dobré a krásné, čím život je už teď, a není toho málo, alespoň tedy v některé dny...proto je lepším řešením nirvána...

zdá se, že jádrem bolesti je chtění, touha, vůle, přání lepšího a odmítání, odpor, nechtění, boj, rezistence k stávajícímu

chce to nechtít a spočinout

nechtít a vydechnout si

konečně se uvolnit

totálně přijmout

uvolnit všechny svoje svaly, celé svoje tělo

pomalu, zvolna, klidně, pokojně vydechnout

tak dlouho už jsi to potřeboval!
tak dlouho už jsi to potřebovala!

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!