středa 25. listopadu 2015

zas zas já

nové věci k "já":

myslím, že Nisargadatta za "já" nevědomky považuje nevědomou výpočetní aktivitu mozku, ze které jako z pramene vyvěrá naše aktivita

i při zavřených očích se často aktivita já projevuje jako pálení a pohyb těchto očí

velká souvislost rytmu ducha a rytmu dechu - emoce se projevují prudkým nádechem, až do břicha, zadržováním dechu

stahování lící, čelistí

když mě píchá žlučník, zdá se, jakoby pichlavá bolest byla lokalizovaná opravdu do jednoho bodu

jáství jakoby bylo momentální mikroidentitou - integrovanou koordinací dvou tří paralelních procesů-pohybů-impulzů: hmatové vjemy na tváří, hmatové vjemy ve středu hrudi, prudký nádech  a zadržování dechu, postupné vydechování

jakoby tělo produkovalo diskontinuálně dle potřeby postupnou sérii mikroidentit ke zvládání momentální situace

daná mikroidentita je opravdu určena jen pro zvládnutí bezprostřední budoucnosti, je zcela otevřena a zacílena na bezprostřední budoucnost, na řešení aktuálního problému, např. posunout se, aby mě nebolely záda

co je to "=", to negativní? - to, co nechceme, co jsme nastaveni odmítat, odporovat tomu, nenávidět to, nemít to v lásce, přirozeně na to reagovat podrážděně, s antipatiemi, odporem, proto to hodnotíme negativně. Je to prožitkově negativní? ne, a nebo málo...ale brání to výkonu, přežití, zesílení moci organismu

osvícený nelpí na dobrém a nebojí se zlého, objímá zlé a klidně se zbaví dobrého

série mikroidentit je často kontinuální, mnohdy v ní řád, ale jindy diskontinuita, nahodilost, přerušovanost, chaos, protikladnost, zmatek...

dlouho přetrvává funkce vnímání, holého pasivního uvědomování, receptivního poznávajícího přijímajícího poznávání - často si ji pleteme se subjektem, přitom je neosobní, pasivní funkcí

a co, když kontinuálně něco vnímám, např. poslouchám melodii či jen svůj "tichý hlas v hlavě"? jde o neosobní a mechanickou, neindividuální a nesubjektivní funkci krátkodobé paměti a pozornosti...

jakoby toto vše byly jen projevy na těle a já byl za nimi jako jejich skrytá mentální nemateriální příčina - ale co je toto já, tato jejich údajná příčina? první impulz oné právě se vynořující krátkodobé mikroidentity, který začíná třeba ve středu hrudi nebo na hlasivkách (u tiché tzv. "vnitřní řeči") a zná zhruba svůj další průběh (iluze sense of agency, tedy iluze autorství), ale je ryze materiálním, není skrytým, není na pozadí, je to impulz sám, kterým momentálně já jsem, než zaniknu - a titul "já" si přivlastní jiný momentálně převažující, převládající, momentálně dominantní impulz

ony "pohyby ducha" jsou jenom pohyby hmatových vzruchů na lebce, čele (nahoru dolů velmi rychlé, jemné, krátké pohyby), ve středu hrudi - nic víc...

Žádné komentáře:

Okomentovat

díky!